Seminaria – problematyka prac
- prof. dr hab. Włodzimierz Deluga
- Zarządzanie marketingiem i jego zakres;
- Cele systemu marketingowego i koncepcja zarządzania marketingiem;
- Misja i cele podmiotów gospodarczych;
- Otoczenie firmy i jej funkcje;
- Strategie produktu i opakowania;
- Formy i cele działań dystrybucyjnych;
- Procesy komunikacji marketingowej;
- Instrumenty i strategie promocji;
- Promocja sprzedaży. Public relations i publicity;
- Stosowanie działań marketingowych w małych i średnich firmach;
- Marketing w instytucjach non – profit;
- Istota określania potrzeb w zakresie informacji. Rola marketingowego systemu informacji w podejmowaniu decyzji;
- Dystrybucja informacji w firmie;
- Controling marketingowy (metody analizy profilowanej, analiza luki strategicznej);
- Marketing na rynku produktów ekologicznych;
- Marketing usług agroturystycznych;
- Handel zagraniczny;
- Miejsce i rola Internetu w marketingu;
- Marketing w działalności przedsiębiorstw usługowych (w tym turystycznych);
- Public relations w budowie wizerunku miejscowości lub przedsiębiorstwa;
- Rola poszczególnych instrumentów marketingu-mix w tworzeniu pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw;
- Wykorzystanie instrumentów marketingowych w działalności firmy;
- Marketingowe strategie funkcjonowania przedsiębiorstw i instytucji (planowanie strategiczne);
- Wpływ promocji na rozwój organizacji dochodowych i niedochodowych;
- Rola instrumentów promocji w realizacji celów marketingowych organizacji;
- Badanie skuteczności działań reklamowych;
- Marketingowe kształtowanie oferty produktowo-rynkowej firmy;
- Dostosowanie oferty produktowej do wymogów systemu zarządzania jakością;
- Marketingowa orientacja firm usługowych;
- Analiza rynków branżowych. Analiza pozycji konkurencyjnej firmy;
- Zachowania nabywców na rynku w świetle badań empirycznych;
- Znaczenie marketingu personalnego dla organizacji;
- Rola menedżera w kierowaniu zespołem;
- Wykorzystanie badań marketingowych do rozwiązywania problemów organizacji;
- Rozwój pracowników w procesie zarządzania zasobami ludzkimi;
- Nowe kierunki w rozwoju (marketingu wewnętrzny i boczny, marketing relacyjny)
- dr Ewa Kasperska
- Marketing w turystyce – usługi turystyczne, przedsiębiorstwo turystyczne, rozwój turystyki w regionie, marketing atrakcji turystycznych, zachowania nabywców na rynku usług turystycznych.
- Marketing regionu – marketingowa koncepcja rozwoju regionu (na przykładzie powiatu, gminy, miasta), czynniki przewagi konkurencyjnej regionu, marketing mix regionu, produkt lokalny i regionalny.
- Marketing w handlu – merchandising, atrybuty przestrzeni handlowej, komunikowanie się w handlu, jakość obsługi, materialne i niematerialne elementy procesu sprzedaży, promocja w handlu, budowanie lojalności klienta.
- Usługi – rozwój nowych usług i przemiany na rynku usług, znaczenie usług w gospodarce, międzynarodowa wymiana usług, marketing usług, marketing mix w usługach, promocja usług, jakość usług, obsługa klienta w usługach.
- Badania marketingowe – metodologia badań marketingowych, rynku, społecznych, metody i techniki badawcze, praktyka badań, zastosowanie badań (w przedsiębiorstwie/instytucji, w budowaniu przekazu promocyjnego, w projektowaniu, w ewaluacji, itp.).
- Projekt – zarządzanie projektem, zarządzanie zespołem projektowym (lider, motywacje, zarządzanie konfliktem itp.), metody badawcze w zarządzaniu projektem, promocja projektu, ewaluacja projektu.
- Fundusze Unii Europejskiej – źródła współfinansowania przedsięwzięć, programy pomocowe Unii Europejskiej, programy lokalne, zasady korzystania z pomocy, beneficjenci, wykorzystanie środków pomocowych, promocja projektu europejskiego.
- Wymiana międzynarodowa – narzędzia regulacji wymiany międzynarodowej, transakcja, kontrakt i dokumenty w handlu zagranicznym, rozliczenia w handlu zagranicznym, zwyczaje i formuły handlowe.
- dr Alina Oczachowska
- Kreowanie wizerunku przedsiębiorstw usługowych.
- Wyznaczniki wizerunku miasta, gminy i uzdrowiska.
- Budowanie tożsamości organizacji nie nastawionych na zysk.
- Rola promocji w działalności przedsiębiorstwa.
- Internet jako medium reklamowe.
- Komunikacja marketingowa.
- Porównanie instrumentów promocji.
- Sprzedaż osobista a inne formy sprzedaży.
- PR w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa.
- Działania PR w wybranej jednostce.
- Sztuka komunikowania się w handlu.
- Ekspansja sieci sklepów wielko powierzchniowych.
- Techniki sprzedaży na przykładach.
- Koncepcja marketingu w przedsiębiorstwie usługowym.
- Tajniki obsługi klienta.
- Merchandising.
- Młodzieżowe i dziecięce segmenty rynkowe.
- Budowa marki firmy.
- dr Joanna Dyczkowska
- Analiza rynku w wybranych segmentach i branżach.
- Zarządzanie logistyką na przykładzie wybranych przedsiębiorstw.
- Zarządzanie dystrybucją w przedsiębiorstwach produkcyjnych.
- Rola instrumentów marketingu w przedsiębiorstwie.
- Obsługa klienta w przedsiębiorstwach usługowych i handlowych.
- Wpływ marketingu terytorialnego na rozwój jednostek terytorialnych.
- Znaczenie instrumentu promocji na rozwój przedsiębiorstwa.
- Współczesne trendy marketingu m.in. marketing wirusowy.
- Znaczenie programów lojalnościowych na rozwój przedsiębiorstw.
- Konkurencyjność przedsiębiorstw oraz regionów.
- Funkcje zarządzania a rozwój przedsiębiorstw.
- Zarządzanie produktem, tworzenie marki i wizerunku przedsiębiorstw.
- Marketing-mix w przedsiębiorstwach handlowych i usługowych.
- Konkurencja jako istotny element gospodarki rynkowej.