Seminaria – problematyka prac


  • prof. dr hab. Włodzimierz Deluga
    • Zarządzanie marketingiem i jego zakres;
    • Cele systemu marketingowego i koncepcja zarządzania marketingiem;
    • Misja i cele podmiotów gospodarczych;
    • Otoczenie firmy i jej funkcje;
    • Strategie produktu i opakowania;
    • Formy i cele działań dystrybucyjnych;
    • Procesy komunikacji marketingowej;
    • Instrumenty i strategie promocji;
    • Promocja sprzedaży. Public relations i publicity;
    • Stosowanie działań marketingowych w małych i średnich firmach;
    • Marketing w instytucjach non – profit;
    • Istota określania potrzeb w zakresie informacji. Rola marketingowego systemu informacji w podejmowaniu decyzji;
    • Dystrybucja informacji w firmie;
    • Controling marketingowy (metody analizy profilowanej, analiza luki strategicznej);
    • Marketing na rynku produktów ekologicznych;
    • Marketing usług agroturystycznych;
    • Handel zagraniczny;
    • Miejsce i rola Internetu w marketingu;
    • Marketing w działalności przedsiębiorstw usługowych (w tym turystycznych);
    • Public relations w budowie wizerunku miejscowości lub przedsiębiorstwa;
    • Rola poszczególnych instrumentów marketingu-mix w tworzeniu pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw;
    • Wykorzystanie instrumentów marketingowych w działalności firmy;
    • Marketingowe strategie funkcjonowania przedsiębiorstw i instytucji (planowanie strategiczne);
    • Wpływ promocji na rozwój organizacji dochodowych i niedochodowych;
    • Rola instrumentów promocji w realizacji celów marketingowych organizacji;
    • Badanie skuteczności działań reklamowych;
    • Marketingowe kształtowanie oferty produktowo-rynkowej firmy;
    • Dostosowanie oferty produktowej do wymogów systemu zarządzania jakością;
    • Marketingowa orientacja firm usługowych;
    • Analiza rynków branżowych. Analiza pozycji konkurencyjnej firmy;
    • Zachowania nabywców na rynku w świetle badań empirycznych;
    • Znaczenie marketingu personalnego dla organizacji;
    • Rola menedżera w kierowaniu zespołem;
    • Wykorzystanie badań marketingowych do rozwiązywania problemów organizacji;
    • Rozwój pracowników w procesie zarządzania zasobami ludzkimi;
    • Nowe kierunki w rozwoju (marketingu wewnętrzny i boczny, marketing relacyjny)

 

  • dr Ewa Kasperska
    • Marketing w turystyce – usługi turystyczne, przedsiębiorstwo turystyczne, rozwój turystyki w regionie, marketing atrakcji turystycznych, zachowania nabywców na rynku usług turystycznych.
    • Marketing regionu – marketingowa koncepcja rozwoju regionu (na przykładzie powiatu, gminy, miasta), czynniki przewagi konkurencyjnej regionu, marketing mix regionu, produkt lokalny i regionalny.
    • Marketing w handlu – merchandising, atrybuty przestrzeni handlowej, komunikowanie się w handlu, jakość obsługi, materialne i niematerialne elementy procesu sprzedaży, promocja w handlu, budowanie lojalności klienta.
    • Usługi – rozwój nowych usług i przemiany na rynku usług, znaczenie usług w gospodarce, międzynarodowa wymiana usług, marketing usług, marketing mix w usługach, promocja usług, jakość usług, obsługa klienta w usługach.
    • Badania marketingowe – metodologia badań marketingowych, rynku, społecznych, metody i techniki badawcze, praktyka badań, zastosowanie badań (w przedsiębiorstwie/instytucji, w budowaniu przekazu promocyjnego, w projektowaniu, w ewaluacji, itp.).
    • Projekt – zarządzanie projektem, zarządzanie zespołem projektowym (lider, motywacje, zarządzanie konfliktem itp.), metody badawcze w zarządzaniu projektem, promocja projektu, ewaluacja projektu.
    • Fundusze Unii Europejskiej – źródła współfinansowania przedsięwzięć, programy pomocowe Unii Europejskiej, programy lokalne, zasady korzystania z pomocy, beneficjenci, wykorzystanie środków pomocowych, promocja projektu europejskiego.
    • Wymiana międzynarodowa – narzędzia regulacji wymiany międzynarodowej, transakcja, kontrakt i dokumenty w handlu zagranicznym, rozliczenia w handlu zagranicznym, zwyczaje i formuły handlowe.

 

  • dr Alina Oczachowska
    • Kreowanie wizerunku przedsiębiorstw usługowych.
    • Wyznaczniki wizerunku miasta, gminy i uzdrowiska.
    • Budowanie tożsamości organizacji nie nastawionych na zysk.
    • Rola promocji w działalności przedsiębiorstwa.
    • Internet jako medium reklamowe.
    • Komunikacja marketingowa.
    • Porównanie instrumentów promocji.
    • Sprzedaż osobista a inne formy sprzedaży.
    • PR w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa.
    • Działania PR w wybranej jednostce.
    • Sztuka komunikowania się w handlu.
    • Ekspansja sieci sklepów wielko powierzchniowych.
    • Techniki sprzedaży na przykładach.
    • Koncepcja marketingu w przedsiębiorstwie usługowym.
    • Tajniki obsługi klienta.
    • Merchandising.
    • Młodzieżowe i dziecięce segmenty rynkowe.
    • Budowa marki firmy.

 

  • dr Joanna Dyczkowska
    • Analiza rynku w wybranych segmentach i branżach.
    • Zarządzanie logistyką na przykładzie wybranych przedsiębiorstw.
    • Zarządzanie dystrybucją w przedsiębiorstwach produkcyjnych.
    • Rola instrumentów marketingu w przedsiębiorstwie.
    • Obsługa klienta w przedsiębiorstwach usługowych i handlowych.
    • Wpływ marketingu terytorialnego na rozwój jednostek terytorialnych.
    • Znaczenie instrumentu promocji na rozwój przedsiębiorstwa.
    • Współczesne trendy marketingu m.in. marketing wirusowy.
    • Znaczenie programów lojalnościowych na rozwój przedsiębiorstw.
    • Konkurencyjność przedsiębiorstw oraz regionów.
    • Funkcje zarządzania a rozwój przedsiębiorstw.
    • Zarządzanie produktem, tworzenie marki i wizerunku przedsiębiorstw.
    • Marketing-mix w przedsiębiorstwach handlowych i usługowych.
    • Konkurencja jako istotny element gospodarki rynkowej.

 

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.