Seminaria - problematyka prac


  • dr Agnieszka Jakubowska
    • Zachowanie przedsiębiorstwa na rynku produktu lub usługi:
      • ocena efektywności realizowanych strategii sprzedaży;
      • analiza i ocena popytu na produkt przedsiębiorstwa;
      • ocena wpływu wahań sezonowych popytu na zarządzania sprzedażą;
      • ocena wpływu wahań sezonowych podaży na proces zarządzania produkcją.
    • Zachowanie przedsiębiorstwa na rynkach czynników wytwórczych (pracy, kapitału rzeczowego lub finansowego):Analiza mikro i makrootoczenia przedsiębiorstwa.
      • analiza uwarunkowań tworzenia popytu na pracę lub kapitał przez przedsiębiorstwo;
      • wykorzystanie metod oceny efektywności inwestycji w decyzjach przedsiębiorstwa;
    • Analiza efektywności zarządzania zasobami w przedsiębiorstwie:
      • proces zarządzania zasobami ludzkimi (planowanie, selekcja i dobór, motywowanie, kierowanie, kontrola);
      • proces zarządzania jakością;
      • proces zarządzania inwestycjami;
      • proces zarządzania wiedzą;
      • proces zarządzania kosztami pracy;
      • problem wyceny wartości kapitału lidzkiego przedsiębiorstwa;
      • bilans strategiczny przedsiębiorstwa.
    • Problemy zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem w aspekcie tworzenia potencjału konkurencyjnego:
      • innowacyjność jako źródło przewagi konkurencyjnej;
      • identyfikacja i pomiar ryzyka w działalności przedsiębiorstwa;
      • efektywność wykorzystania narzędzi zarządzania strategicznego w kierowaniu współczesnym przedsiębiorstwem;
      • efektywność procesu zarządzania finansami, produkcją;
      • wykorzystanie koncepcji „społecznej odpowiedzialności biznesu” w tworzeniu strategii rozwoju przedsiębiorstwa;
      • funkcjonowanie przedsiębiorstw komercyjnych w ramach tzw. sektora ekonomii społecznej;
      • ocena efektywności działania organizacji non profit.
    • Analiza funkcjonowania wybranych rynków produktów lub zasobów:Analiza procesu zarządzania współczesną organizacją publiczną.
      • ocena popytu i podaży na rynku;
      • analiza zmienności cen na rynku;
      • ocena struktury konkurencyjnej rynku;
      • analiza i ocena zmian z tendencjach konsumenckich;
      • ocena czynników rynkowych i instytucjonalnych kształtujących wybrany rynek.

 

  • dr Beata Granosik
    • problemy decyzyjne przed jakimi stoją współcześni menedżerowie,
    • optymalizacja decyzji dotyczących strategii rozwoju konkurencyjności (zarządzanie strategiczne),
    • proces decyzyjny zachodzący w przedsiębiorstwie – wytyczenie kierunków poprawy stanów istniejących; prognozowanie efektów różnych zachowań rynkowych,
    • analiza efektywności decyzji dotyczących budowania popytu, determinanty popytu, elastyczność, optymalna polityka cenowa, optymalizację decyzji produkcyjnych, decyzji inwestycyjnych,
    • analiza kosztów i optymalne decyzje,
    • budowanie strategii (podejmowanie decyzji) w warunkach niepewności (ryzyko, niechęć do ryzyka),
    • ocena kondycji ekonomicznej,
    • diagnoza strategiczną,
    • prognozowanie (model ekonomiczny),
    • rola informacji i jej wykorzystanie w procesie decyzyjnym (w warunkach niepewności.

  • dr Maria Klonowska-Matynia
    • Zarządzanie zasobami ludzkimi,
    • Gospodarowanie kapitałem ludzkim,
    • Rynek pracy,
    • Przedsiębiorczość.

  • dr Grzegorz Przekota
    • Powiązania cenowe na rynku kapitałowym i pieniężnym,
    • Modelowanie ekonometryczne rynków finansowych,
    • Analiza rynków konsumpcyjnych,
    • Makroekonomiczne problemy współczesnej gospodarki,
    • Zarządzanie finansami w sektorze publicznym,
    • Analiza efektywności działalności inwestycyjnej.